Avaruusasema

Paina tästä lukeaksesi artikkelin kaanonversiota.  Tämä on artikkelin Legends-versio. 
I find your lack of faith disturbing.jpg

Lähteiden puutteesi häiritsee minua!

Tähän artikkeliin ei ole merkitty lähteitä tai viitteitä.

Paranna Jedipediaa lisäämällä lähteet. Kun asia on kunnossa, voit poistaa tämän viestin. Jos sivusta puuttuu esiintymiset, harkitse Varmista-mallinetta.

[+/–]
Bobawhere.jpg

Boba Fett? Boba Fett? Missä?

Tämän artikkelin laatu parantuisi huomattavasti yhdestä tai useammasta uudesta kuvasta.

Tallenna asiaan kuuluva ja kaanoniin kuuluva kuva ja lisää se tänne. Kun asia on mielestäsi kunnossa, voit poistaa tämän huomautuksen.

[+/–]
Se ei ole kuu. Se on avaruusasema.
Obi-Wan Kenobi, tutkiessaan Kuolemantähteä lähemmin[lähde]

Avaruusasemat olivat keinotekoisia rakennuksia, jotka rakennettiin käytettäväksi kiertoradoilla tai syvässä avaruudessa. Termiä käytettiin myös yhtenä standardina avaruusalusten luokitusjärjestelmässä, johon jotkut Galaksin suurimmista ja raskaimmin aseistetuista sotalaivoista luokiteltiin.

Historia[muokkaa]

Jotkut avaruusasemista olivat siviiliasemia, jotka oli suunniteltu asumistarkoitukseen, tai jotkut oli muutettu tutkimusasemiksi ja kiertäviksi avaruustelakoiksi. Monia hyvin aseistettuja sotilasasemia käytettiin puolustustarkoituksissa. Tunnetuimmat sotilasasemat olivat Imperiumin rakentamat Kuolemantähti I ja Kuolemantähti II. Toisin kuin monet muut asemat, ne voivat liikkua ja niissä oli hyperajomahdollisuus, minkä takia ne vastasivat myös tähtialuksen määritelmää.

Esiintymiset[muokkaa]