CC-2224

Paina tästä lukeaksesi artikkelin kaanonversiota.  Tämä on artikkelin Legends-versio. 
Cody-ssnap.jpg
CC-2224
"Cody"
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Kamino[1]

Syntynyt

32 eYt, Kamino[1]

Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen (klooni)[1]

Sukupuoli

Mies[1]

Pituus

1,83 metriä[1]

Hiusten väri

Mustat[1]

Silmien väri

Ruskeat[1]

Kronologiset ja poliittiset tiedot
Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi[2]

Liittoutuma(t)
Ei tule olemaan helppoa päästä noiden aseiden luo, sir."
"Aina on toivoa, Wooley.
―Wooley ja komentaja Cody[lähde]

CC-2224 oli vanhempi kloonimarsalkkakomentaja joka palveli Galaktista Tasavaltaa ja sen seuraajaa, Galaktista Imperiumia. Hän on syntynyt Kamino-planeetalla vuonna 32 eYt, CC-2224 oli yksi mandalorialaisen palkkionmetsästäjän Jango Fettin klooni. CC-2224:ä koulutti edistynyt tiedustelukommando Alpha-17, joka myös antoi hänelle lempinimen Cody. CC-2224 jatkoi lempinimen käyttämistä läpi kloonisotien, joiden aikana hän palveli jedikenraali Obi-Wan Kenobia. Sotien aikana Cody oli mukana monessa taistelussa, kuten Christophsisin, Tethin ja Rishin kuun taisteluissa. CC-2224 komenti myös 7. taiavasjoukkoja, jotka olivat osa 212. hyökkäyspataljoonaa.

Cody palveli kenraali Kenobia sotien loppuun, vuoteen 19 eYt, saakka. Hän johti kenraalinsa kanssa kloonisotilaitaan monessa ulkokehän alueiden taistelussa. Kun Kenobi lähetettiin planeetta Utapaulle tappamaan Itsenäisten aurinkokuntien konfederaation johtaja Grievous, CC-2224 johti Tasavallan hyökkäystä Kenobin taistellessa Grievousin kanssa. Kenobi onnistui tehtävässään, mutta Tasavallan ylikansleri Palpatine laittoi voimaan käsky 66:den, joka käski kloonisotilaita tappamaan jedikenraalinsa. Cody toteutti tottelevaisesti käskyn, mutta Kenobi selvisi. Palpatine muodosti myös Tasavallasta Imperiumin, jolloin Cody liittyi uuteen Imperiumin armeijaan.

Elämäkerta[muokkaa]

Christophisin taistelu[muokkaa]

Cody osallistui Christophisin taisteluun kenraali Obi wan Kenobin alaisena. Hän paljasti kloonikapteeni CT-7567:n kanssa (kutsumanimeltään Rex) petturiklooni Slickin. Sen jälkeen hän taisteli 212.hyökkäyspataljoonan ja 501.legioonan kanssa taistelun loppuun saakka.

Tethin valtaus[muokkaa]

Cody seurasi Obi-wan kenobia kun hän lähti auttamaan Anakin skywalkeria Tethiin, kun Skywalker oli jäänyt loukkuun sinne. Kenobi lähti ensin itse kohtaamaan droidijoukkojen kärjen, vähän ajan päästä hän otti yhteyttä Codyyn ja sanoi että lähettäisi tykkialukset Tethiin ja tulisi itse yhdessä niistä. Vähän ajan päästä kaikki droidit oli tuhottu ja Tasavalta oli voittanut taistelun.

Rishin taistelu[muokkaa]

Cody ja hänen kloonitoverinsa Rex olivat lähtemässä tarkistamaan Tasavallan puolustusasemaa Rishissä, mutta sieltä ei vastattu kutsuun. Hetken päästä aseman valloittaneet BX-sarjan droidikommandot vastasivat kloonihaarniskaan pukeutuneina. Ne väittivät että asemalla oli kaikki hyvin ja sitä ei tarvitsisi tulla tarkistamaan. Codyn ja Rexin tehtävä oli kuitenkin tarkistaa kaikki asemat,joten he jatkoivat matkaansa Rishin planeetalle. Kun he laskeutuivat kannella ei ollut ketään vastassa. Hetken päästä he olivat keskellä väijytystä. Droidit heittivät lämpöräjähteitä ja kloonit hyppäsivät alas kannelta. Sen seurauksena he tapasivat ainoat eloonjääneet:Alokkaat Hevyn, Echon ja Fivesin. Heidän avullaan he voittivat kokonaisen droidikomppanian ja räjäyttivät aseman Hevyn uhrautumisen ansiosta.

Rylothin vapautus[muokkaa]

Cody oli Obi-wan Kenobin kanssa vapauttamassa Rylothia. Aluksi Cody valtasi droidien bunkkerin, josta tuli heidän väliaikainen tukikohtansa. Kenobi käski Codyn lähteä tiedustelemaan parhaiden miehiensä kanssa. Cody otti mukaansa kloonisotilaat Waxerin, Boilin, ja Wooleyn. Cody itse lähti Wooleyn kanssa toiseen suuntaan ja lähetti Waxerin ja Boilin toiseen suuntaan. Myöhemmin Cody ja Wooley löysivät droidien tukikohdan ja kertoivat siitä Kenobille. Vähän ajan päästä Codyn ja Kenobin johtama ryhmä joutui Gutkurr-eläimien hyökkäyksen kohteeksi mutta Kenobi telkesi otukset kujalle. Sen jälkeen Waxer ja Boil tulivat viemäreistä Numa-nimisen tytön kanssa. Myöhemmin Cody johti valehyökkäystä, jotta Waxer, Boil ja Kenobi voisivat vapauttaa twi'lek panttivangit. Sen jälkeen Kenobi varasti yhden vihollisen protonitykin ja tuhosi sillä muut droidien protonitykit. Kenobi haavoittui kun TX-20 droidi ampui häntä AAT tankilla ja Numa tuli hänen viereensä. Muita droideja johtanut TX-20 droidi nauroi ja totesi voittaneensa, mutta vihaiset twi'lek kyläläiset repivät sen kappaleiksi.

Holokronin ryöstö[muokkaa]

Cody oli viemässä Obi-wan kenobin ja Mace Windun kanssa Cad Banea hakemaan varastettua holokronia. Kun he olivat saapuneet holokronin luokse kenobi käski codyn odottaa aluksessa. Hetken päästä kenobi ja windu tulivat takaisin ja kenobi käski codyn lähteä.h

Esiintymiset[muokkaa]

Kaanonisoimattomat esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]

Viitteet[muokkaa]

Aiheesta muualla[muokkaa]