CC-3714

Paina tästä lukeaksesi artikkelin kaanonversiota.  Tämä on artikkelin Legends-versio. 
Fil HS.png
CC-3714
”Fil”
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Kamino[1]

Kuollut

22 eYt,[2] Vassekin kolmas kuu[3][4]

Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen (klooni)[3]

Sukupuoli

Mies[3]

Pituus

1,83 metriä[1]

Kronologiset ja poliittiset tiedot
Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi[3]

Liittoutuma(t)
Niner, Bel… pitäkää huolta aluksista.
Kyllä, sir.
―CC-3714, Ninerille ja Belille — (ääni)Kuuntele (englanniksi) (kuvaus)[lähde]

CC-3714, lempinimeltään "Fil", oli Tasavallan suurarmeijan veteraanikloonisotilaskomentaja, joka määrättiin hiljattain ylennetyn jediritari Nahdar Vebbin alaisuuteen kloonisotien aikana. Vuonna 22 eYt hän johti kloonisotilaiden ryhmää tehtävällä Vassekin kolmanteen kuuhun Ulkokehän alueilla. Ryhmä oli Vebbin ja jedimestari Kit Fiston mukana etsimässä Kauppaliiton varakuningasta Nute Gunrayta, joka oli äskettäin vapautettu Tasavallan vankeudesta. Ryhmä ei tiennyt, että Gunray sekä Konfederaation valtionpäämies kreivi Dooku olivat virittäneet ansan jedeille käyttäen jäljityslaitetta saadakseen jedit uskomaan, että Gunray piileskeli kuussa olevassa linnassa.

Ryhmän tajuttua joutuneensa ansaan Konfederaation kenraali Grievous saapui linnaan, joka oli todellisuudessa hänen henkilökohtainen asumuksensa. Jedit ja kloonisotilaat yrittivät vangita Grievousin, mutta lyhyen kahakan jälkeen kyborgikenraali pakeni linnan salaiseen komentokeskukseen. Kun Grievous oli avannut luukun polttouuniin, joka oli Filin ja jedien alla, hän vapautti lemmikkiroggwartinsa, Gorin, hyökkäämään heidän kimppuunsa. Fil jäi pedon otteeseen, kun tämä nappasi komentajan hännällään. Jedit yrittivät vapauttaa hänet, mutta Fil kuoli, kun Gor paiskasi hänet maahan. Myöhemmin Grievous surmasi Vebbin, joten ainoastaan Fisto selvisi tehtävästä.

Esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]

Wiki.png
Jedipediassa on 1 kuva CC-3714:stä.

Viitteet[muokkaa]

  1. 1,0 1,1 Star Wars: The Clone Wars Character Encyclopedia
  2. The Essential Reader's Companion sijoittaa Star Wars: The Clone Wars -elokuvan vuoteen 22 eYt, samalla sijoittaen The Clone Wars: Secret Missions 4: Guardians of the Chiss Keyn—joka tapahtuu jonkin aikaa jakson "Gungan kenraali" jälkeen—myös vuoteen 22 eYt. Koska StarWars.com Star Wars: The Clone Wars Chronological Episode Order StarWars.comissa sijoittaa jakson "Grievousin luola" The Clone Wars -elokuvan ja jakson "Gungan kenraali" väliin, on pääteltävissä, että myös "Grievousin luola" tapahtuu 22 eYt.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 TCW mini logo.jpg Star Wars: The Clone Wars – ”Grievousin luola
  4. TCW mini logo.jpg Star Wars: The Clone Wars – ”Grievousin luola” (Decoded)