Darth Banen oppilas

Tämä on artikkelin kaanonversio.  Paina tästä lukeaksesi artikkelin Legends-versiota. 
Queicon.png

Tämän artikkelin nimi on pelkkä otaksuma.

Vaikka tämä artikkeli perustuukin kaanoniin kuuluvaan tietoon, artikkelin nimi on puhtaasti otaksuttu.

[+/–]
Darth Banen oppilas
Elämäkerralliset tiedot

Kuollut

Jossain vaiheessa ennen Naboon invaasiota[1]

Kronologiset ja poliittiset tiedot

Liittoutuma(t)

Sithit[2]

Mestarit

Darth Bane[2]

Darth Banen oppilas oli sithlordi Darth Banen oppilas. Bane koulutti hänet luomansa kahden säännön mukaisesti, jotta hän kuljettaisi Banen opetuksia eteenpäin omalle oppilaalleen.

Elämäkerta[muokkaa]

Noin tuhat vuotta ennen Naboon invaasiota Darth Bane kehitti kahden säännön, jonka mukaan samaan aikaan olisi olemassa vain kaksi sithiä: mestari ja oppilas.[1] Kun jedit vihdoin tuhosivat Banen tietämättöminä tämän oppilaasta, oppilas pystyi rauhassa vetäytymään varjoihin vaalimaan sithien perintöä jatkaen kahden sääntöä. Täten sithit pysyivät jedeiltä tuntemattomina melkeinpä seuraavan tuhannen vuoden ajan.[3]

Kulissien takana[muokkaa]

Darth Banen oppilas mainittiin ensimmäisen kerran Terry Brooksin kirjoittamassa Pimeään uhkaan pohjautuneessa romaanissa.[4] Maininta perustui George Lucasin elokuvaa varten kirjoittamiin taustatarinamerkintöihin.[5] Kyseisessä tekstissä oppilas esiintyy miespuolisena, mutta Legendsiin kuuluvassa Star Wars: Jedi vs. Sith -sarjakuvassa tulee ilmi oppilaan olevan naispuolinen.

Esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]

Viitteet[muokkaa]