Kaksintaistelu Mustafarissa

Jedipediasta, vapaasta Tähtien sota-tietosanakirjasta tänään, 13. joulukuuta 2017
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Tämä artikkeli on siivouksen tarpeessa.

Pahoittelut sotkusta.

Tämä artikkeli on siivouksen tarpeessa ja kaipaa pikaista korjausta tieto- tai kielioppivirheistä.

Artikkelia siivotessasi seuraa Jedipedian tyylioppaan ohjeita. Kun olet mielestäsi hoitanut artikkelin kuntoon, poista tämä malline.

[+/–]
Tämä artikkeli kertoo Darth Vaderin ja Obi-Wan Kenobin välisestä kaksintaistelusta. Saatat olla etsimässä X1:n ja X2:n välistä kaksintaistelua.
Sinun piti tuhota sithit, ei liittyä heihin!
―Obi-Wan Kenobi Darth Vaderille[lähde]

Kaksintaistelu Mustafarissa oli Darth Vaderin ja Obi-Wan Kenobin välinen kaksintaistelu, joka käytiin planeetta Mustafarissa.

Anakin ja Obi-Wan[muokkaa]

Kun Anakin Skywalker oli saapunut Mustafariin tappamaan kaikki Kauppaliitton johtajat, Padmé Amidala saapui katsomaan olivatko Obi-Wan Kenobin puheet Anakinin Pimeän puolelle kääntymisestä totta. Anakin melkein kuristi Padmen, kunnes Obi-Wan tuli aluksesta, jonka ansiosta Anakin lopetti kuristamisen. Anakin ja Obi-Wan aloittivat taistelun jo pihalla, mutta jatkoivat sisällä. Sisältä päästyään Anakin ja Obi-Wan jatkoivat ulos. Kumppanukset olivat saman vertaiset voimassa. Taistelu oli hyvin tasapuolista. Taistelu jatkui laavavirtaan. Obi-Wan oli saanut etulyöntiaseman. Anakin hyppäsi ja Obi-Wan katkaisi häneltä jalat sekä toisen käden. Obi-Wan otti Anakinin Valosapelin ja lähti luultuaan Anakinin kuolleen laavaan. Myöhemmin Darth Sidious, eli Palpatine, tunsi Vaderin kärsimyksen ja saapui pelastamaan tämän kahden Kloonin kanssa.

Esiintymiset[muokkaa]

Kaanonittomat esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]