Lothal

Jedipediasta, vapaasta Tähtien sota-tietosanakirjasta tänään, 25. huhtikuuta 2019
Fighters in formation.jpg

Sisältöä näkyvissä! Kapinan liekit, Star Wars Rebels: Lothalin piiritys–luokkaa.

On huomattu, että osa tästä artikkelista ei enää ole ajan tasalla, ja se tarvitsee uutta tietoa.

Kun artikkeli on mielestäsi päivitetty, voit poistaa tämän viestin.

[+/–]
Lothal Full Planet.png
Lothal
Astrograafiset tiedot
Alue

Ulkokehän alueet[1]

Sektori

Lothalin sektori[2]

Aurinkokunta

Lothalin aurinkokunta[3]

Auringot

1: Lothal

Kuut

2[4][3]

Fyysiset tiedot

Maasto yleisesti

Vuoria,[2] preerioita,[2] meriä[2]

Tärkeimmät kohteet ja paikat
Eläimistö
Yhteiskunnalliset tiedot
Muut lajit
Demonym
Tärkeimmät kaupungit

Pääkaupunki[9]

Tärkeimmät vientituotteet
Liittoutuma

Galaktinen Imperiumi[1]

Älä etsi Lothalia kauempaa, jos haluat tietää mitä tapahtuu kun Imperiumi ottaa kokonaisen planeetan hallintaansa. Imperiumi ilmestyy paikalle ja pakottaa ihmiset, jotka ovat asuneet täällä sukupolvien ajan, menemään pakolaisasutuksiin kuten Tarkintowniin... ja sitten, pahentaakseen asioita entisestään, muuttaa heidän perhetilansa kaivoksiksi malmien ja kristallien kaivamiseen!
Sabine Wrenin päiväkirjasta[lähde]

Lothal oli planeetta Ulkokehän alueilla. Se oli taloudellisessa rappiossa ja kutsui Galaktisen Imperiumin vaurauden ja turvallisuuden toivossa.

Planeetta oli useiden minuuttien hyperavaruusmatkan päästä Ulkokehän planeetta Garelista.[10]

Historia[muokkaa]

Muinaisina aikoina jediritarikunta perusti jeditemppelin Lothaliin, kätkettynä planeetan maaperään.[11] SIsäänkäynnin pystyi löytämään vain Voimaa käyttämällä.[12]

Lothal asutettiin Galaktisen Tasavallan viimeisten vuosikymmenien aikana. Kuitenkin Tasavallan uudistuttua Galaktiseksi Imperiumiksi, Imperiumi käytti Lothalia hyväkseen. Runsaiden mineraalien lisäksi, mukaan lukien vähäiset kyber-kristallit, Imperiumi toivoi perustavansa uuden hyperavaruusreitin.[13]

Planeetan nuorille kansalaisille oli vain vähän vaihtoehtoja, iskusotilaisiin liittymisen, keisarilliseen pilottikouluun menemisen tai pääkaupungin Sienar Fleet Systemsin tehtaassa TIE-hävittäjien rakentamisen lisäksi.[1] Lothalissa sijaitsi myös Sienar Systemsin edistyneiden projektien laboratorio, joka oli Central Cityssä. Tutkimusosasto valitsi planeetan, koska siellä oli paljon avointa tilaa uusien avaruusalusten ja muiden teknologioiden testaukseen. Aikaisemmin omavaraiset maanviljely-yhteisöt joutuivat asteittain Imperiumin kaivosten ja tehtaide nkaappaamiksi.[5][13] Nämä tehtaat myös saastuttivat Lothalin taivaat ja vesistöt.[13] Imperial miehityksen aikaan kapina alkoi kasvaa kun paikalliset asukkaat tulivat tyytymättömiksi Imperiumin toimiin.[1]

Kulissien takana[muokkaa]

Missä Ezra asuu, missä tapaamme hänet, preeria jolal hän asuu, kaupunki, kaupunki joka on sen vieressä – kaikki tämä, kirjaimellisesti kaupungin kujien ulkonäköön asti – oli Ralphin alkuperäisen taiteen inspiroimaa.
Star Wars Rebelsin vastaava tuottaaja Simon Kinberg[lähde]

StarWars.comin paljastettua Lothalin planeetan ja siellä olevan Sienarin tehtaan, verkkosivu nimeltään www.sienarfleetsystems.com ilmestyi. Se sisältää vain kuvan, joka on esitetty mainoksena/propagandajulisteena Sienar Fleet Systemsille Lothalissa. Tämä verkkosivu on nyt "vandalisoitu" kapinallismyönteisellä graffitilla.

Lothalin ulkonäkö perustuu suoraan Ralph McQuarrien tekemiin konseptimaalauksiin.[14] Näitä samoja maalauksia käytettiin The Illustrated Star Wars Universessä esittämään osia Alderaanista.

Esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]

Viitteet[muokkaa]

Wiki.png
Jedipediassa on 13 kuvaa Lothalista.

Aiheesta muualla[muokkaa]