Tämän artikkelin aihe kuuluu Legendsiin.Tämän artikkelin aihe esiintyi Imperiumin nousun aikakaudella.

Naboon avaruustaistelu

Jedipediasta, vapaasta Tähtien sota-tietosanakirjasta tänään, 26. helmikuuta 2017
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Edellinen

Naboon suotaistelu

Samanaikainen
Seuraava

Konfliktin loppu, tehtävä Outland-asemalla

Naboon avaruustaistelu
ControlshipTPM.jpg
Sota

Naboon invaasio

Päivämäärä

32 eYt

Paikka

Naboon kiertorata

Lopputulos

Naboon voitto

Osanottajat

Bravo lentue

Kauppaliitto

Komentajat

Ric Olié

Daultay Dofine

Joukot
Menetykset
  • Useita tähtihävittäjiä
  • Kaikki joukot

Naboon avaruustaistelu oli Naboon saarron aikaan käyty taistelu, joka päätti kaikki planeetan pinalla käydyt sodat.

Taistelu käytiin Kauppaliiton ja Naboon avaruusjoukkojen Bravo-lentueen välillä. Naboolaisten tarkoituksena oli tuhota droidien komentoalus, jotta kaikki planeetan pinnalla sotivat droidit sulkeutuisivat. Useat lentäjät, mukaanlukien Gavyn Sykes, onnistuivat hyökkäämään komentoaluksen kimppuun ja tuhoamaan tämän suojakilvet.

Taistelun raivotessa, nuori Anakin Skywalker joutui taisteluun tähtihävittäjänsä autopilotin takia. Hän tuhosi samalla useita Kauppaliiton hävittäjiä, mutta sai lopulta osuman alukseensa ja laskeutui komentoaluksen hangaariin.

Samalla taisteluun osallistui yksi palkkasoturi, joka onnistui tuhoamaan useita Naboolaisten aluksia ennen kuin Rhys Dallows ampui hänet alas.

Hangaarissa, Anakin, laukaisi vahingossa parin protonitorpedoja, jotka lensivät suoraan aluksen reaktoriin. Anakin pakeni aluksellaan välittömästi ja lensi räjähtävästä komentoaluksesta ulos. Tämän räjähdyksen seurauksena, kaikki aluksen miehistö tuhoutui ja Naboon droidit deaktivoituivat. Naboon sota oli päättynyt.

Esiintymiset[muokkaa]