Sithakatemia (Korriban)

Jedipediasta, vapaasta Tähtien sota-tietosanakirjasta tänään, 21. marraskuuta 2018
Loikkaa:valikkoon, hakuun
Obiwanarchives.jpg

Ehkä arkistot ovat epätäydelliset.

Tämä artikkeli, käännös tai niiden osa on vasta keskeneräinen, ja sitä ei ole saatettu loppuun.

Koska artikkeli on kesken, kaikenlainen apu sen parantamiseksi on tervetullutta.

[+/–]
Sith-akatemia
Yleiset tiedot
Sijainti

Korriban[1]

Rakennettu
Rakentaja(t)

Sithien imperiumi[3]

Kronologiset ja poliittiset tiedot
Aikakaudet

Vanhan Tasavallan aikakausi[1]

Liittoutuma
Planeetan pinnalla on oikea kokoelma vanhoja sithien raunioita. Siksi he rakensivat sinne akatemiansa, kaivaakseen ne kaikki esiin.
―Dreshdaen avaruussataman teknikko[lähde]

Korribanin sith-akatemia oli laitos, jossa koulutettiin Voimalle herkkiä henkilöitä sithien tavoille ja suoritettiin arkeologisia projekteja Mustien lordien laaksossa. Akatemia oli toiminnassa jedien sisällissodan sekä myöhemmin kylmän sodan aikana.

Historia[muokkaa]

Perustaminen[muokkaa]

Korribanin sith-akatemia rakennettiin Mustien lordien laakson päähän. Tarkka perustamisajankohta oli kadonnut historian tuuliin, mutta sen juuret juontuivat ainakin suuren sithsodan aikoihin. Sithien holokaustin seurauksena vuonna 5 000 BBY temppelin ylimmät rakenteet raunioituivat, mutta se ei estänyt akatemiaa olemasta täysin toiminnassa jälleen vuonna 3 993 BBY. Vaikka Jediritarikunta tiesi akatemian olemassaolosta, sinne ei hyökätty sodan ratkettua.[5]

Revanin imperiumi[muokkaa]

Mandalorialaissotien aikoihin akatemian sisäänkäynti oli ainut pinnalle näkyneistä rakennelmista, jotka olivat säilyneet; oppilaiden koulutus hoidettiin maanalaisissa kerroksissa. Kun Darth Revan ja Darth Malak astuivat sithlordien tielle ja avasivat akatemian uudelleen kouluttaakseen sotureita Imperiuminsa riveihin, oppilaiden opetus jatkui maanalaisissa kerroksissa, kun heitä valmistettiin taistelemaan jedien sisällissodassa. Akatemian oppilaat olivat tuolloin joko Voimalle herkkiä henkilöitä, jotka halusivat valita puolensa konfliktissa, tai langenneita jedejä, jotka kantoivat kaunaa joko Jediritarikuntaa, sotaa tai yleensä Galaktista Tasavaltaa kohtaan.[1]

Todellinen sithien imperiumi[muokkaa]

Perintö[muokkaa]

Pohjapiirros[muokkaa]

Opetus[muokkaa]

Kulissien takana[muokkaa]

Esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]

Viitteet[muokkaa]