Skywalkerien suku

Jedipediasta, vapaasta Tähtien sota-tietosanakirjasta tänään, 19. huhtikuuta 2019
(Ohjattu sivulta Skywalkers)
Voima on vahvana suvussani.
Luke Skywalker[lähde]

Skywalkerin suku oli Voimalle herkkä ihmissuku, jonka aikaisin tunnettu jäsen oli Shmi Skywalker. Tunnetun suvun jäseniä nähtiin galaksin historiassa sekä Voiman valoisalla että pimeällä puolella, vanhassa[1] ja uudessa jediritarikunnassa,[2] sekä sithlordien joukossa.[3][4]

Historia[muokkaa]

Skywalkerien ja Solojen sukua yuuzhan vongien sodan aikana.

Voima vaikutti nuoreen Anakin Skywalkeriin, Shmi Skywalkerin poikaan jo hyvin pienenä,[1] vaikka Anakinin ihmeellinen syntymä saattoi olla sithlordi Darth Plagueisin ansiota.[5]. Anakin kasvoi vaatimattomissa oloissa Tatooinen aavikkoplaneetalla.[1]

Ollessaan padawan vuonna 22 eYt Anakin meni naimisiin Naboon senaattori Padmé Amidalan kanssa.[6] Kolme vuotta myöhemmin Amidala synnytti kaksoset, Luken ja Leian. Luken kasvattivat Tatooinessa Owen ja Beru Lars (Owen oli Anakinin velipuoli), ja Leian kasvattivat Alderaanilla Bail ja Breha Organa.[3]

Leia meni naimisiin Han Solon kanssa[7] vuonna 8 jYt, ja he saivat kolme lasta: kaksoset Jainan ja Jacenin vuonna 9 jYt.[8] Heidän kolmas lapsi, Anakin Solo, joka sai nimensä isoisänsä mukaan, syntyi 10.5 ABY.[9]

Luke Skywalker meni naimisiin Mara Jaden kanssa vuonna 19 jYt.[10] Luken ja Maran poika, Ben Skywalker, joka sai nimensä isoisänsä mentorin, Obi-Wan Kenobin mukaan, syntyi 26.5 ABY.[11] Benistä tuli myöhemmin jälkeläistensä Kol ja Nat Skywalkerin sekä Kolin pojan, Cade Skywalkerin esi-isä. Cade eli vuoden 130 jYt tienoilla ja oli aikansa viimeinen eloonjäänyt tunnettu Skywalker[12], sillä tämän setä oli luopunut kuuluisasta nimestään ja ryhtynyt Bantha "Rawkiksi". Nat meni naimisiin kiffar -rotua edustavan jedin, Droo Rawkin kanssa adoptoiden Rawkin biologisen tyttären, Ahnahin sekä kaksi muuta lasta, Skeeto ja Micah.

Droidit R2-D2 sekä C-3PO olivat molemmat Anakin Skywalkerin ja Padmé Amidalan luomuksia/omaisuutta.[1][6] Droidit siirtyivät aikoinaan heidän lapsiensa omistukseen. R2-D2 meni Luke Skywalkerin omistukseen[13] ja C-3PO meni Leia Organan omistukseen Alderaaniin.[14]

Skywalkerin suku ei tiennyt kuuluvansa Naberrien sukuun kunnes vasta vuonna 36 jYt kun Luke Skywalker löysi joukon vanhoja äitinsä viimeisistä päivistä kertovia hologrammeja R2-D2:n muistista.[15] Pian tämän jälkeen Leia matkusti Naboolle tapaamaan Pooja Naberrieta ja paljasti heidän sukusuhteensa.[16]

Sukupuu[muokkaa]

Voima[17]
 
Shmi Skywalker
 
Cliegg Lars[18]
(katso Larsin suku)

Anakin Skywalker
 
Padmé Amidala
(katso Naberrien suku)

(Klooni:
Darth Vaderin klooni)

Han Solo
(katso Solon suku)
 
Leia Organa Solo
(Organan suvun adoptoima)
 
Luke Skywalker
(Larsin suvun adoptoima)
 
Mara Jade Skywalker

(katso Solon suku)
 
(Klooni:
Luuke Skywalker)
 
Ben Skywalker
 
Tuntematon nainen

useita sukupolvia

Rulf Yage
(katso Yagen suku)
 
Morrigan Corde[19]
 
Kol Skywalker
 
Nat Skywalker
 
Droo Rawk
(katso Vosin klaani)

Cade Skywalker[20]
 
(Natin adoptoima,
biologisesti Droon)

Ahnah Rawk
 
(adoptoitu)
Skeeto Rawk
 
(adoptoitu)
Micah

Esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]

Viitteet[muokkaa]