Utapau

Vader1.jpg

Minun näkökulmastani jedit ovat pahoja!

Tämän artikkelin neutraalius on kyseenalaistettu.

Voit auttaa Jedipediaa kirjoittamalla artikkelin uudelleen neutraalista näkökulmasta.

[+/–]
Tämä artikkeli on siivouksen tarpeessa.

Pahoittelut sotkusta.

Tämä artikkeli on siivouksen tarpeessa ja kaipaa pikaista korjausta tieto- tai kielioppivirheistä.

Artikkelia siivotessasi seuraa Jedipedian tyylioppaan ohjeita. Kun olet mielestäsi hoitanut artikkelin kuntoon, poista tämä malline.

[+/–]
TPM-CGYoda.jpg

Mestari Qui-Gon, vielä muuta sanottavaa onko teillä?

Tämä artikkeli käsittelee tärkeää aihetta, ja se vaatii laajennusta.

Lisätietoa saatat löytää artikkelin keskustelusivulta. Kun olet mielestäsi laajentanut artikkelia tarpeeksi, voit poistaa tämän mallineen.

[+/–]

Utapau on aavikkoinen ja vajoamainen planeetta, joka sijaitsi ulkokehän alueilla. Utapau ei kuulunut Galaktiseen Tasavaltaan. Planeetalla asustivat varaktyylit, utat ja paut. Utapau valloitettiin 19 eYt kun kenraali Grievousin ja separatisti-johtajat valloittivat tämän planeetan. Utapaussa ei ollut hyviä suojia, joten planeetta oli alttiina hyökkäiksille.

Historia[muokkaa]

Kenraali Grievous ja separatistien neuvosto Utapaussa

Tasavallan hyökkäys[muokkaa]

Samana vuonna kun Utapau vallattiin, Tasavallan joukot hyökkäsivät Obi-Wan Kenobin johtamana. Taistelun aikana Separistijohtaja, kenraali Grievous tapettiiin. Lopputulos oli selvä: Tasavalta voitti.

Oli selvää, että Utapauta orjuutettiin Imperiumin valtaanousussa.

Esiintymiset[muokkaa]

Kaanonittomat esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]