K-2SO

K-2SO
Tuotannolliset tiedot
Kotiplaneetta

Vulpter[1]

Luotu

12 eYt[1]

Tuhottu

0 eYt, Scarif[2]

Luoja

Galaktinen Imperiumi[2]

Valmistaja

Arakyd Industries[3]

Malli

KX-sarjan turvadroidi[3]

Luokka

Turvadroidi[4]

Tekniset tiedot
Pituus

2,16 metriä[1]

Sukupuoli

Maskuliininen ohjelmointi[5]

Sensorien väri

Valkea[4]

Kuoren väri

Musta[4]

Kronologiset tiedot
Liittoutuma

K-2SO oli KX-sarjan turvadroidi, joka valmistettiin alun perin Galaktisen Imperiumin asevoimien käyttöön.

Jossain vaiheessa K-2SO kohtasi Kapinaliittoon kuuluneen kapteeni Cassian Andorin ja hän onnistui ohjelmoimaan droidin uudelleen palvelemaan Kapinaliittoa. Vuonna 0 eYt K-2SO osallistui Scarifin taisteluun, jossa hän uhrasi itsensä antaakseen Andorille ja Jyn Ersolle aikaa varastaa Imperiumin taisteluasema Kuolemantähden suunnitelmat.

Elämäkerta[muokkaa]

K-2SO oli yksi planeetta Wecacoen keisarilliseen varuskuntaan sijoitetuista KX-sarjan turvadroideista. Palvelustehtäviä suorittaessaan hän sattui kuulemaan ääniä käytöstä poistetun keisarillisen risteilijän läheltä ja mentyään tarkastamaan tilannetta hän löysi Kapinaliiton agentti Cassian Andorin. Droidi päätti pidättää Andorin, mutta tämä ei suostunut antautumaan ilman vastarintaa, joten kaksikon välille puhkesi tappelu. Andorin mukana olleet kapinallisvakoojat Kertas ja Rismor onnistuivat kuitenkin sammuttamaan droidin. Sen jälkeen Andor ryhtyi pyyhkimään droidin muistia.[6]

Kuitenkin vain 29,73 prosenttia droidin muistista onnistuttiin pyyhkimään ja K-2SO kävi uudelleen Andorin kimppuun, mutta Kertas ja Rismor onnistuivat jälleen sammuttamaan droidin. Cassian antoi droidille uuden käskyn saattaa hänet sekä kaksoset takaisin alukselleen, mihin K-2SO totesi "tuhoavansa" jokaisen, joka yrittäisi estää heitä. Hän saattoi kapinallisryhmää vankeinaan, mutta ryhmä iskusotilaita hyökkäsi pian heidän kimppuunsa. Hän puolustautui yhdessä kapinallisagenttien kanssa.[6]

Kun K-2SO, Andor ja kaksoset pääsivät takaisin alukselleen he huomasivat sen olevan iskusotilaiden vartioima. Samassa K-2SO yritti jälleen pidättää Andorin. Rismorin harhauttaessa iskusotilaita Kertas käski Andoria ottamaan K-2SO mukaansa, sillä droidi sisälsi heidän tarvitsemansa tiedot. Andorin alus tuhoutui yhteenoton aikana. K-2SO:n vanhasta ohjelmoinnista oli edelleen 8,3 prosenttia jäljellä ja se yritti tehdä päätöstä siitä, tulisiko Andor teloittaa vai ottaa vangiksi. Andor ennätti kuitenkin estämään droidin aikeet poistamalla hänen ohjelmointinsa peruskerroksen ja sammuttamalla hänet. Uudelleenkäynnistyttyään K-2SO kävi iskusotilaiden kimppuun. Sen jälkeen K-2SO ja Andor löysivät aluksen ja pakenivat yhdessä.[6]

Kapinaliiton palveluksessa[muokkaa]

Esiintymiset[muokkaa]

Kaanonittomat esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]

Viitteet[muokkaa]