HK-protokollan pasifistipakkaus

Jedipediasta, vapaasta Tähtien sota-tietosanakirjasta tänään, 26. kesäkuuta 2019
HKprotocolpacifistpackage.png
HK-protokollan pasifistipakkaus
Tuotannolliset tiedot

Luotu

Vuosien 4015 eYt ja 3951 eYt välillä[1]

Omistajat
Sijainnit

Myyty Nar Shaddaassa vuonna 3951 BBY[3]

Käyttö ja historia
Tarkoitus
Aikakaudet
HK-47: ”Vastaus: Voi, mestari, en voi sallia itseni vahingoittaa muita. Entä jos heillä on perheitä? Tai lapsia? Meidän on aina ajateltava lapsia. Pienimmät käsrivät aina sodassa. Mietiskelyä: Ehkäpä nauttisin uuden kielen opettelusta. Tai opastavan holovideon katsomisesta.
Surik: ”Taisin kääntää väärää kytkintä. Tai oikeaa.
HK-47: ”Toteamus: Täytän päätoimintoani, joka on viestinnän mahdollistaminen lajien välillä ja vihamielisyyksien lopettaminen. Tervehdys: Hei vaan, pieni T3-yksikkö. Olen HK-47, protokolla- ja käännösdroidi.
T3-M4: ”Dee... deet?
HK-47: ”Vastaus: Tietysti olen kunnossa. Miksi en olisi? Kunnioitan kaikkea elämää. Kaikki elämä on yhteydessä ja sitä on vaalittava.
Surik: ”Nyt riittää. Tuo pakkaus lähtee pois sieltä.
―HK-47, Meetra Surikin asennettua HK-protokollan pasifistipakkauksen[lähde]

HK-protokollan pasifistipakkaus oli moduuli HK-sarjan droideille, joka asennettuna esti droidin salamurhaprotokollia, muuttaen sen protokolladroidiksi, joka ilmaisi pasifismia ja arvostusta kaikelle elävälle.[2]

Historia[muokkaa]

HK-protokollan pasifistipakkaus luotiin jossain vaiheessa vuoden 4015 eYt suuren droidien vallankumouksen ja vuoden 3951 eYt välillä[1] rajoittamaan HK-sarjan droidien salamurhaprotokollia.

Ostettuaan tällaisen laitteen Geedalta Nar Shaddaassa Meetra Surik asensi sen HK-47:ään. Kuitenkin hän poisti sen kyllästyttyään HK-47:lle seuranneeseen käytökseen; kun moduuli poistettiin, salamurhaajadroidi oli vastenmielinen ja pyysi karkotettua jediä suorittamaan kaikki ohjelmat, joita hän aikoi asentaa, hänen kauttaan ensin. Vaikka se olikin hänen luonteensa vastaista, droidi säilytti osan pakkauksesta saamastaan tiedosta; hän jopa väitti ymmärtävänsä, tosin vain hiukan, miksi älylliset haluavatselvittää ongelmansa rauhanomaisesti.[2]

Ominaisuudet[muokkaa]

HK-protokollan pasifistipakkaus oli tarpeeksi pieni asennettavaksi HK-sarjan salamurhaajadroidin runkoon ja jopa vähn teknologiasta ymmärtävä pystyi asentamaan sen. Asennettuna pakkaus sammutti droidin salamurhaprotokollat.

Kulissien takana[muokkaa]

Pakkaus voidaan ostaa Geedalta vain, jos pelaaja on suorittanut tehtävän kauppareitin muodostamisesta Dantooinen ja Onderonin välille.[2]

Päivitys Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lordsin Steam-julkaisuun 21. heinäkuuta 2015 lisäsi HK-protokollan pasifistipakkaukseen liittyvän saavutuksen.[4] Pelaaja saa saavutuksen nimeltään "Short Circuit" asennettuaan pakkauksen.[5]

Esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]

Viitteet[muokkaa]

  1. 1,0 1,1 Koska HK-protokollan pasifistipakkaus luotiin käytettäväksi HK-sarjan salamurhaajadroidissa, Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lordsin mukaan, ja alkuperäinen HK-sarjan malli HK-01 luotiin ennen suurta droidien vallankumousta, joka tapahtui 4015 eYt The Essential Guide to Warfaren mukaan, pakkaus on luotu josain vaiheessa vuoden 4015 BBY jälkeen. Lisäksi, koska Geeda omisti pakkauksen Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lordsin tapahtumien aikaan, joka Knights of the Old Republic Campaign Guiden mukaan on 3951 eYt, pakkaus on luotu jossain veiheessa ennen Geedan omistusta vuonna 3951 BBY.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
  3. Knights of the Old Republic Campaign Guide
  4. Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords July 21, 2015 update announcement
  5. List of achievements in Steam release of Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords