Jessika Pava

Jedipediasta, vapaasta Tähtien sota-tietosanakirjasta tänään, 21. syyskuuta 2019
Fighters in formation.jpg

Sisältöä näkyvissä! Star Wars: Poe Dameron–luokkaa.

On huomattu, että osa tästä artikkelista ei enää ole ajan tasalla, ja se tarvitsee uutta tietoa.

Kun artikkeli on mielestäsi päivitetty, voit poistaa tämän viestin.

[+/–]
JessPava-TFA.png
Jessika Pava
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Dandoran[1]

Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen[2]

Sukupuoli

Nainen[2]

Pituus

1,69 metriä[3]

Hiusten väri

Musta[2]

Silmien väri

Ruskea[2]

Ihon väri

Vaalea[2]

Kronologiset ja poliittiset tiedot

Liittoutuma(t)
Pava. Jessika Pava. Sininen kolme.
―Jessika Pava, C-3PO:lle[lähde]

Jessika Pava, tunnettu myös nimillä Jess ja Testor, oli naispuolinen ihminen, joka oli X-siipisen hävittäjän pilotti Vastarinnassa kutsutunnuksella sininen kolme. Hän palveli Vastarinnan tukikohdassa ja ihaili Luke Skywalkeria, kuuluisaa jediritaria, joka tuhosi ensimmäisen Kuolemantähden ja auttoi voittamaan keisarin, Darth Sidiousin, galaktisesa sisällissodassa.

Elämäkerta[muokkaa]

Ensimmäisen ritarikunnan ja Vastarinnan konflikti[muokkaa]

Vastarinnan palveluksessa[muokkaa]

Pava kohtaa C-3PO:n

Jessica Pava oli naispuolinen ihminen[2] Dandoranista[1] ja Vastarinnan jäsen sen Ensimmäisen ritarikunnan vastaisen konfliktin aikana,[2] noin 30 vuotta Endorin taistelun jälkeen.[5] Hän lensi T-70 X-siipistä tähtihävittäjää sinisessä lentueessa ja käytti kutsutunnusta sininen kolme. Hän ihaili Luke Skywalkeria, kuuluisaa jediritaria, joka palveli Kapinaliitossa galaktisessa sisällissodassa, ja oli kuullut tarinoita Skywalkerin ajasta Kapinaliitossa, kuten Kuolemantähden tuhoamisesta Yavinin taistelun aikana.[2]

Suorittaessaan huoltotehtävää Vastarinnan tukikohdassa Pava tapasi C-3PO:n, protokolladroidin, joka oli palvellut Skywalkeria ja kapinaa galaktisessa sisällissodassa. Kun Pava sai tietää, että Threepio tunsi Skywalkerin, hän pyysi droidia kertomaan Skywalkerin seikkailuista sodan aikaan. Threepio kertoi hänelle tarinan Skywalkerin ajasta Yavinin taistelun jälkeen Devaronissa, jossa hän harjoitteli Eeditin temppelissä. Heidän keskustelunsa päättyi äkillisesti, kun Pava pyydettiin kokoontumiseen Vastarinnan komentokeskukseen.[2]

Starkiller-tukikohdan taistelu[muokkaa]

Kun Ensimmäinen ritarikunta otti Vastarinnan tukikohdan kohteeksi Starkillerille, planeettoja tuhoavalle superaseelle, Pava ja monet muut Vastarinnan pilotit hyökkäsivät Ensimmäistä ritarikuntaa vastaan tuhotakseen aseen. Kun pilotti Poe Dameron tuhosi onnistuneesti lämpöoskillaattorin, mikä tuhosi Starkillerin, Pava ja muut selvinneet piloti palasivat tukikohtaansa juhlimaan.[6]

Persoonallisuus ja ominaisuudet[muokkaa]

Jessika Pava oli naispuolinen ihminen, jolla oli mustat hiukset ja vaalea iho. Hän oli omistautunut Vastarinnalle ja ihaili Luke Skywalkeria, kuultuaan hänen olevan galaksin paras tähtipilotti.[2]

Kulissien takana[muokkaa]

Jessika Pava esiintyi ensimmäisen kerran vuoden 2015 romaanissa The Weapon of a Jedi: A Luke Skywalker Adventure, jonka kirjoitti Jason Fry.[2] Elokuvassa Tähtien sota: Episodi VII – The Force Awakens häntä esittää Jessica Henwick.[7]

Esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]

Viitteet[muokkaa]