Luke Skywalkerin jedit

Tämä on artikkelin kaanonversio.  Paina tästä lukeaksesi artikkelin Legends-versiota. 
Queicon.png

Tämän artikkelin nimi on pelkkä otaksuma.

Vaikka tämä artikkeli perustuukin kaanoniin kuuluvaan tietoon, artikkelin nimi on puhtaasti otaksuttu.

[+/–]
Luke Skywalkerin jedit
Järjestön tiedot

Liittoutuneet organisaatiot

Jediritarikunnan uusi sukupolvi[1][2]

Uskonnolliset tiedot

Temppelit
Historialliset tiedot
Perustettu

Jonkin aikaa Endorin taistelun jälkeen[1]

Perustaja

Luke Skywalker[1]

Hajonnut

Jedien joukkomurha[1][2]

Muut tiedot
Huomattavat jäsenet
Liittoutuma
Hän koulutti uutta jedisukupolvea
Han Solo Luke Skywalkerista[lähde]

Luke Skywalkerin jedit, oli uusi jedisukupolvi, jota jedimestari Luke Skywalker koulutti jonkin aikaa Galaktisen sisällissodan ja Endorin taistelun jälkeen. Kouluttamalla uusia jedejä Skywalker täytti entiselle Jedien suurmestari Yodalle tekemänsä lupauksen jeditietouden säilyttämisestä ja eteenpäin jakamisesta.

Uudessa jeditemppelissä järjestetty koulutus tuli kuitenkin tiensä päähän kun Skywalkerin sisarenpoika, myöhemmin Kylo Reninä tunnettu Ben, kääntyi Voiman pimeälle puolelle pimeän puolen mestari Snoken johdattelemana ja tuhosi kaikki muut jedit. Tästä järkyttyneenä itseään syyllisenä pitänyt Luke Skywalker lähti omaehtoisesti maanpakoon, ja päätyi lopulta Ahch-To-nimiselle planeetalle Ensimmäiseen jeditemppeliin.

Useita vuosia myöhemmin, Rey löysi Vastarinnan avulla Skywalkerin kyseiseltä planeetalta ja palautti tämän kadoksissa olleen valosapelin.[1]

Esiintymiset[muokkaa]

Lähteet[muokkaa]

Viitteet[muokkaa]